برای تماس با امداد باتری کلیک کنید

فروش باطری ماشین دنا

مشخصات باتری دنا

دنا یکی از خودرو های تولید ملی است که توسط کارخانه خودروسازی ایران خودرو تولید شده است، تولید این ماشین در ایران خودرو از سال 1393 آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. دنا به نوعی نسل جدید سمند محسوب می شود. دنا از نظر پلتفرم و مشخصات فنی تفاوت زیادی با سمند EFB ندارد اما ظاهر نسبتا جذاب تری که دارد باعث شد طرفداران زیادی را جذب خود کند. این خودرو صزفا در قالب یک تیپ به دست مشتریان رسیده است. این خودرو از آپشن های بسیار پیشرفته ای مانند سانروف، GPS و ... برخوردار است که در خودرو های تولید ملی کمتر دیده می شود.

مشخصات باتری دنا : باتری فابریک ماشین دنا، باتری 66 آمپر است. علاوه بر باتری 66 آمپر، باتری 74 آمپر نیز بر روی این ماشین قابل نصب است زیرا هر دو این باتری ها در یک قالب تولید می شوند و دارای ابعاد یکسانی هستند. قالب باتری 66 آمپر و 74 آمپر L3 است که دارای ابعاد طول.عرض.ارتفاع : 278*175*190 است. برخی از مالکان خودرو این طرز فکر را دارند که استفاده از باتری با آمپر بالاتر از باتری فابریک خودرو یعنی باتری قوی تر است و عملکرد بهتری خواهد داشت، در صورتی که استفاده از باتری با آمپر بالاتر توسط متخصصان هرگز توصیه نمی شود و همیشه پیشنهاد متخصصان استفاده از باتری ای مشابه با باتری فابریک خودرو است، زیرا باتری با آمپر بالاتر هیچ تاثیر چشمگیری ندارد و تا زمانی که ماشین روشن است، تمام برق مورد نیاز خودرو توسط دینام تامین می شود. انرژی الکتریکی از دینام به باتری و از باتری به سایر قطعات برقی خودرو می رود و فقط هنگامی که ماشین خاموش است برق به طور مستقیم از انرژی ذخیره شده در باتری استفاده می شود. بنابراین استفاده از باتری 74 آمپر برای خودرو دنا کاری بیهوده است که ضرری ندارد اما فایده ای هم ندارد و فقط هزینه بیشتر دارد.

تعویض باتری دنا

باتری خودرو نمونه ای از باتری سلول مرطوب است که دارای شش سلول است. هر سلول باتری ذخیره سازی سرب شامل صفحات متناوبی است که از شبکه آلیاژی سرب پر شده با سرب اسفنجی ( صفحات کاتد ) یا پوشش داده شده با دی اکسید سرب ( آند ) ساخته شده است. هر سلول با محلول اسید سولفوریک و آب، که الکترولیت است، پر شده است. در ابتدا، سلول ها هرکدام دارای یک درپوش پرکننده بودند که از طریق آن می توان سطح الکترولیت را مشاهده کرد و اجازه می داد آب به سلول اضافه شود. درپوش پرکننده دارای یک سوراخ دریچه کوچک بود که اجازه می داد گاز هیدروژن تولید شده در حین شارژ از سلول خارج شود.

سلول ها با بندهای سنگین کوتاه از صفحات مثبت یک سلول به صفحات منفی سلول مجاور متصل می شوند. یک جفت پایانه سنگین، با سرب برای مقاومت در برابر خوردگی، در قسمت بالای باتری نصب شده است. باتری های اولیه خودرو از موارد لاستیکی سخت و جداکننده های صفحه چوبی استفاده می کردند. واحدهای مدرن از موارد پلاستیکی و ورق های بافته شده برای جلوگیری از تماس صفحات سلول و اتصال کوتاه استفاده می کنند.

در گذشته، باتری های خودرو نیاز به بازرسی و نگهداری منظم برای جایگزینی آب تجزیه شده در حین کار باتری داشتند. باتری های "کم تعمیر و نگهداری" (گاهی اوقات "تعمیر و نگهداری صفر" نامیده می شوند) از آلیاژ متفاوتی برای عناصر صفحه استفاده می کنند و میزان تجزیه آب هنگام شارژ را کاهش می دهند. یک باتری مدرن ممکن است در طول عمر مفید خود نیازی به آب اضافی نداشته باشد. برخی از انواع جدا کننده پرکننده های جداگانه برای هر سلول. نقطه ضعف این باتری ها این است که نسبت به تخلیه عمیق بسیار تحمل نمی کنند ، مانند زمانی که با روشن شدن چراغ ها باتری خودرو به طور کامل تخلیه می شود. این الکترودهای صفحه سرب را با رسوبات سولفات سرب می پوشاند و می تواند طول عمر باتری را تا یک سوم یا بیشتر کاهش دهد.

باتری های VRLA ، که به عنوان باتری های شیشه ای جذب شده (AGM) نیز شناخته می شوند، در برابر تخلیه عمیق تحمل بیشتری دارند اما گران تر هستند. باتری های VRLA اجازه نمی دهند آب به سلول اضافه شود. سلول ها هر کدام دارای یک دریچه آزاد فشار خودکار هستند تا از محافظ در برابر پاره شدن بیش از حد یا خرابی داخلی محافظت شود. یک باتری VRLA نمی تواند الکترولیت خود را بریزد، این امر باعث می شود در وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت بسیار مفید باشد.

باتری ها معمولاً از شش سلول گالوانیک در یک مدار سری ساخته می شوند. هر سلول 2.1 ولت برای مجموع 12.6 ولت با شارژ کامل تأمین می کند. در طول تخلیه، در منفی (سرب) ترمینال شیمیایی واکنش منتشر الکترون به مدار خارجی، و در مثبت (اکسید سرب) ترمینال واکنش شیمیایی دیگر الکترون از مدار خارجی جذب می کند. این امر الکترون ها را از طریق سیم مدار خارجی (یک رسانای الکتریکی ) هدایت می کند تا جریان الکتریکی ( برق ) تولید کند. با تخلیه باتری، اسید الکترولیت با مواد صفحات واکنش می دهد و سطح آنها را به تغییر می دهد سولفات سرب. وقتی باتری دوباره شارژ می شود، واکنش شیمیایی برعکس می شود: سولفات سرب به دی اکسید سرب تبدیل می شود. با بازگرداندن صفحات به حالت اولیه، ممکن است این روند تکرار شود.

اگر با خرابی باتری خودروتان مواجه شدید و می خواهید تعویض باتری دنا انجام دهید می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

قیمت باتری دنا پلاس

در بازار خرید و فروش باتری خودرویی قیمت های مختلفی بیان می شود و یک باتری خودرو هرگز قیمت ثابتی ندارد زیرا هر کارخانه تولیدی باتری، باتری ها را در انواع مختلف با کیفیت های متفاوت تولید می کنند.

در حال حاضر کارخانه سپاهان باتری و صبا باتری، برترین و معتبر ترین برند های موجود در بازار را دارند که از نظر کیفیت در ایران و خاورمیانه حرف اول را می زنند. این دو کارخانه سعی دارند تا بهترین باتری ها را با بالا ترین کیفیت به قیمت مناسب به دیت مشتریان خود برسانند و در این امر بسیار خوش درخشیده اند.

برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز باتری دنا خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید قیمتی که به شما اعلام می شود با در نظر گرفتن تحویل باتری کهنه هم آمپر است و اگر شما باتری کهنه را به ما تحویل ندهید، مبلغی به ازای هر آمپر از شما دریافت می کنیم.

خوب است بدانید با توجه به نکاتی که گفته شد، باتری ماشین دنا با آمپر 66 قیمت مناسب تری از باتری 74 آمپر دارد.

خرید باتری دنا با تاریخ جدید

برای خرید باتری خودرو خود حتما دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید این قطعه مهم را به درستی برای خودرو خود انتخاب کنید. برای خرید باتری خودرو حتما به تاریخ تولید باتری توجه داشته باشید که خیالتان راحت باشد که باتری سالم است زیرا اگر از تاریخ تولید باتری زمان زیادی گذشته باشد، باتری فرسوده شده است. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، گارانتی باتری است که ضامن اصالت باتری است. گارانتی به شما این ضمانت را می دهد که باتری سالم و اصل است و از کیفیت بالایی برخوردار است که شایسته گارانتی شدن را دارد.

تمامی باتری هایی که از امداد باتری تهیه می کنید دارای قیمت مناسب، تاریخ تولید جدید و گارانتی تعویض هستند. خبر خوب این است که تمامی خدمات پس از فروش باتری در امداد باتری به صورت رایگان انجام می شود زیرا ما نماینده رسمی و برتر کارخانه سپاهان باتری و صبا باتری هستیم. ارسال، نصب و تست دینام خودرو به صورت رایگان برای شما انجام می شود.

تمامی خدمات امداد باتری به صورت شبانه روز در تمامی ایام در سطح شهر تهران مانند منطقه 8، منطقه 4، منطعه 1 و ... به شما عزیزان ارائه می شود.